Thursday, February 4, 2010

Hari ini.....esok....dan seterusnya....

Setiap hari melalui perkara yang sama. Bangun pagi.... 6:15 pagi pergi kerja....lalu jalan yang sama 50km pegi dan 50km balik..... sampai pejabat yang sama..... buat keje yang sama.........tiap-tiap hari...fuhh. Inilah kehidupan, kalau dipanjangkan umur sampai pencenlah. Namun setiap hari yang kita lalui mesti ada sesuatu yang menarik untuk dilakukan atau paling kurang menarik untuk difikirkan, cukup....agar kita tak bosan. Apa-apa sajalah......

Otak orang keje seni ni memang dah terpaksa memikir setiap hari untuk cari idea, tak boleh berhenti.....lihat sana, lihat sini, pikir itu, pikir ini, kena selalu membiasakan diri dengan idea2 yang spontan....melihat diluar lingkungan atau pemikiran. Namun hasilnya kadang2 belum tentu diterima orang atau memuaskan. Begitulah jiwa seni.........hanya orang2 tertentu yang mengerti..

Macam sedara kita Deej ok-je cakap, ingat cuti2 ni boleh pegi jalan2 dengan keluarga, tapi keje2 sentiasa mengekori......kena siapkan buletin CREATE tu..... kat pejabat tak sempat....kadang2 ada gangguan, tengah syok buat ada pula menda lain nak siapkan. Kat rumah pun cubalah siapkan walaupun ada jugak gangguan..... yang penting semuanya siap...letih tu nak siapkan dalam 30-4o pages....fuhh pening2 perah otak.

Beginilah....hari ini...esok.....dan seterusnya.....

5 comments:

Unknown said...

jauh tue travel...

Pacifist said...

hidop ini singkat je.jd kene isi dgn mende yg bermakne.masing-msing ade peranan.jadi kite seme kene main peranan tu sebaik-baiknye.

Anuar Abdul Aziz said...

selagi tak mati..kerja,kerja,kerja.

jarinakal said...

nasib baik ada keje..... kalau tak....

smaqmal said...

main blog pun kerja...hehe http://viewphoria-nothingman.blogspot.com/